Ogromny ekran przed jednym z największych centrów handlowych w Londynie i możliwość zagrania w jedną ze starych, kultowych gier komputerowych za pomocą swojego umysłu – wszystko w ramach akcji mającej na celu podniesienie świadomości dotyczącej nowotworów mózgu.
Akcja odbyła się dzięki współpracy organizacji charytatywnej The Brain Tumour Charity i znanej agencji reklamowej M&C Saatchi. Gra opierała się na prostych zasadach znanych z jednej z pierwszych gier komputerowych – Ping Ponga – polegającej na odbiciu „piłeczki” za pomocą „kreski”. Gracze nie sterowali jednak „kreską” manualnie, lecz za pomocą swoich fal mózgowych. Musieli się skoncentrować, by przesunąć ją w górę lub zrelaksować, by przesunąć ją w dół.
Każdego z graczy proszono o symboliczny datek w wysokości jednego funta na wsparcie organizacji charytatywnej. Umysłowy Ping Pong zrobił spore wrażenie i przy okazji zwrócił uwagę na istotny problem. W Wielkiej Brytanii guzy mózgu zabijają bowiem więcej osób w wieku poniżej 40 roku życia niż jakiekolwiek, inne formy raka. Z kolei na badanie tego typu nowotworu przeznaczanych jest zaledwie 2 procent ogólnych środków badań nad rakiem.
Zgodnie więc z założeniami organizatorów wielki ekran i nietypowa gra sterowana umysłem przyczyniły się do podniesienia świadomości społecznej dotyczącej bardzo ważnego tematu.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YQy_4SNNSdw[/youtube]
źródło: thebraintumourcharity.org